sunnuntai 27. heinäkuuta 2014

Hellittäis jo


Sais jo helteet hellittää, mutta katsoin juuri netistä säätä ja ukkoskuuroja lupaavat ensi viikolle, lämpötila noin 25 ja seuraavalla viikolla taas 29. Ei hyvä.

Maalaamista nyt riittää. Tänään oli kiva maalailla seiniä, kun tuntui että sain jotain näkyvääkin aikaiseksi:)
Otettiin koirat työmaalle ensimmäistä kertaa mukaan. Kokeiltiin, voiko niitä pitää irti siellä pihassa. Tässä kotonahan ne pysyvät nykyään hyvin vapaanakin.
Ja ilokseni ne pysyivät sielläkin omassa pihassa, vaikka kummallakin puolella on naapureissa koiria:) Toki varmaan hellekin vaikutti, että pysyivät varjossa mun vieressä.

Ampumarata on kuuloetäisyydellä uudesta kodista ja Lurusta on tullut tosi paukkuherkkä. Tänäänkin paukut kuului tosi vaimeasti, mutta Lurua pelotti silti ja se istuikin loppuajan mun edessä pää turvallisesti mun jalkojen välissä, kun maalasin seinän alareunaa.
Kuvassa näyttää kuin pitäisin väkisin Lurun päätä jaloilla kiinni:)
 Mökö ottaa rauhallisesti kaikenlaiset paukahdukset, mutta lähellä sekin tykkää olla.
Helteen lisäksi paarmat ovat kiusanneet mun maalausurakkaa.
Sääret on ammuttu täyteen paukamia. Onneksi en kuitenkaan ole herkkä lentävien pistoille, eikä niitä juurikaan kutita.

Viimeinen lomaviikko pitkästä lomasta alkaa huomenna, nopeasti menee tämäkin kesä.
Viljat kellertää ja tällainen lensi mun maalausalueelle perjantaina.
Mutta vielä on kesää jäljellä, nautitaan siitä.

2 kommenttia:

  1. Vaikka kuinka yritän olla valittamatta, on näin helteellä vaikea tehdä mitään. Jos suoraan tunnustan, olen paremminkin tykännyt syksyn ensimmäisistä viileistä ilmoista, jolloin ei vielä palele. Yritän nyt kuitenkin olla kiitollinen lämmöstä ja kesän kauneudesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen kyllä kesäihminen, mutta en helleihminen. Yksi tai kaksi hellepäivää menettelee, mutta tällainen pitkä hellejakso on liikaa mun sietokyvylle. Varsinkin kun on pakko jotain tehdäkin.

      Poista