keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Mukavia kesäkiireitä

Viikkoon on mahtunut taas kaikenlaista.
On ollut iltapalaveria, äidin synttärit, kasvimaan teko, yo-juhlat, shoppailua (en kyllä ostanut juuri mitään:)) ja puutarhatöitä.

Mukavat yo-juhlat Isosisko järjesti S-tyttären isoveljelle.
Minä tiskasin juhlissa niin innolla, että unohdin aivan valokuvaamisen. Minulla ei siis ole juhlista kuin pari olematonta kuvaa, se harmittaa. Kukaan muukaan ei kuvia ottanut.

Kasvihuoneeseen olen istuttanut kurkut, tomaatit, paprikan ja kylvin salaattia ja salaattihernettä. Muutakin sinne vois vielä laittaa ruukkuihin. Katsotaan, jos innostun.

Kesäkukkia mun tekis mieli laittaa kaikenmoisia, mutta kun ei tiedä kuinka monta ja kuinka monipäiväisiä reissuja tehdään kesän aikana, niin kukat vain kuolettuis, kun ei niille ole kastelijaa.

Pelargoneja pitää kuitenkin aina johonkin laittaa.  

Minulla tuli viime viikolla 30 vuotta siitä kun valmistuin lastenhoitajaksi.
Keväällä kun valmistuin niin syksyllä sain vakituisen viran silloiselta kotipaikkakunnalta.
Vajaa neljä vuotta ehdin olla siellä töissä, kunnes muutin tänne. Täällä ja naapuripaikkakunnalla ehdin tehdä sijaisuuksia 14 vuotta, kunnes vuonna 2000 sain vakituisen paikan.

Vein 30-vuotis "taiteilijajuhlan" kunniaksi työkavereille tällaisen kakun.
Mukavat työkaverit on iso osa sitä, että jaksaa tehdä tätä työtä.
Lapset ovat kuitenkin se suurin voiman antaja.

Tällaisin miettein tänään.
Toivotan kaikille lämpimiä ja leppoisia kesäpäiviä!

3 kommenttia:

  1. Juuri näin koen minäkin, että lapset antavat voimaa tehdä lastenhoitotyötä ja hyvät työkaverit myös :) Minulla on onni ollut viime vuosina, että olen saanut tehdä töitä ihanassa tiimissä:)

    Onnea 30-vuotisesta työurasta....ajattele SINÄ teet tärkeätä työtä <3

    VastaaPoista
  2. Puutarhassa olen minäkin kääntänyt maata ja istuttanut. Tänään uskalsin laittaa avomaan kurkut ulos ja harsoa päälle. Onhan jo melkein 10. päivä, kuulemma se, milloin hallaa ei enää tule.
    Tiedän minäkin, että työkaverit ja lapset antavat voimia ja energiaa. Lapset ovat vielä niin uusia ja virkeitä tässä maailmassa.

    VastaaPoista
  3. Ihana idea huomioida 30-vuotisvalmistujaiset!! :o)

    VastaaPoista