sunnuntai 1. tammikuuta 2012

Vuoden ensimmäinen päivä

Kiitos kaikille uuden vuoden toivotuksista ja kivoista kommenteista.

Tämä päivä on mennyt hyvin rauhallisissa merkeissä, niinkuin koko mennyt viikkokin. Olen todellakin ollut lomalla ja nyt tuntuu, että on hyvin voimia palata huomenna töihin:)
Vuodenvaihteen vietimme Isännän kanssa kahden (+tietysti koirat) saunoen ja telkkaria katsellen ja tietysti vähän herkutellenkin. Meillä on tämän joulun aikana herkuteltu vähemmän kuin aikaisempina vuosina, joulukarkkejakin on aika pinot vielä syömättä.
Luru on nyt syksyn aikana ruvennut pelkäämään pamahduksia. Kumpikaan koirista ei aikaisemmin ole ollut paukkuherkkä, mutta nyt Luru oli tosi peloissaan koko illan. Pahimman paukuttelun aikana se istui Isännän selän ja sohvan selkänojan välissä ja tärisi. Mökö otti paukuttelun edelleen rennosti maaten kyljellään. Onneksi meillä täällä maalla ei paukuttelu ole kovin hirveää. Vaikka heti kuudelta illalla ensimmäiset pamaukset kuului.

Yritin äsken ottaa kuvaa puolikuusta koivun oksien takana, mutta en saanut kunnon kuvaa ennen kuin pilvet tulivat mun ja kuun väliin.
Joten laitanpa kuvan kuutamosta, jonka olen maalannut mallista posliinilaatalle vuonna -93.



Ostettiin S-tyttären kanssa ennen joulua kirppikseltä tällainen 1000 palan palapeli ja ajateltiin koota se joululoman aikana. Mutta palapeli osoittautuikin vaikeammaksi kuin kuviteltiin ja kirjava liina alustana ei ainakaan tee hommaa helpommaksi.


Palapeli on miniatyyri ja palat ovat pieniä. Katsotaan luovutetaanko vai sinnittelemmekö sen valmiiksi.


Olen ollut aina innokas palapelien kokoaja ja melkoinen kokoelma pelejä on kerääntynyt. Kaikki valokuvamaisemapalapelit (tulipa sanahirviö:)) olen lahjoittanut keräykseen, joten minulla on nykyään enää taidejäljennöspelejä. Ja niitä enää vain ostankin, jos ostan.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

2 kommenttia:

  1. Jotenkin ihana tuo puolivalmis palapeli punaisella liinalla! Medän Lili-koira ei myöskään pelännyt raketteja, vähän säpsyi niitä, suunnilleen samanverran kuin kirkonkelloja!

    VastaaPoista
  2. Juu, olen samaa mieltä Tuulennon kanssa; ihana kuva!
    Kiitos muistamisesta!
    terveisin Riitta Sinikka

    VastaaPoista